Kdo je Leni?
Co znamená skutečný domov a jaký dopad má válka na životy dětí? Program inspirovaný knihou Říkali mi Leni nás provede příběhem dívky, která se snaží najít svůj skutečný původ. Program nabídne žákům pohled na osudy dětí zavlečených do cizího prostředí a pomůže jim porozumět důležitým hodnotám, jako je rodina, přijetí a boj za vlastní identitu.
Dramaprogram Kdo je Leni? zkoumá téma rodinných kořenů a identity na pozadí historických událostí 2. světové války. Žáci prožijí příběh Leni, která čelí otázkám svého původu a hledání domova. Program propojuje osobní příběhy s širším historickým kontextem a podporuje diskuzi o vlivu rodinných vztahů a prostředí na formování naší identity.
Cílová skupina:
7. – 9. třída ZŠ
Obsah:
1. Leni a její rodina:
Žáci se pomocí úvodních aktivit seznámí s tématy domova, rodinných kořenů a hledání vlastní identity. Skrze dramatické aktivity budou vtaženi do příběhu Leni a objevování jejího světa.
2. Kdo doopravdy jsem?
Žáci prožijí příběh Leni v její roli, kde se budou rozhodovat v klíčových momentech jejího života. Tato část programu jim umožní hlouběji pochopit emoce a výzvy, kterým Leni čelila.
3. Rozhodnutí:
Po klíčovém rozhodnutí Leni žáci vystoupí z role a společně reflektují, jaké pocity a myšlenky v nich příběh vyvolal. Diskutují o důsledcích rozhodnutí v životě Leni a přenášejí tyto zkušenosti do širšího historického a osobního kontextu.
Výstup:
DramaProgram Kdo je Leni? přináší hlubší porozumění tématům identity, rodinných kořenů a historického kontextu 2. světové války prostřednictvím vstupu do role a dalších aktivit dramatické výchovy.
Jazyk a jazyková komunikace:
• Rozlišování subjektivního a objektivního sdělení a komunikačního záměru partnera v hovoru
• Volné reprodukování textu podle svých schopností.
Člověk a jeho svět:
• Identifikace a analýza sociálních a kulturních konfliktů, které ovlivnili život Leni
• Diskuse nad identitou a jejím vnímáním
• Sledování různých názorových postojů obyvatel poválečného Německa
Společnost a jedinec:
• Analýza poválečného období
• Zopakování důležitých historických události a kontextu doby.
Dramatická výchova:
• Práce s pravidly hry a jejich variacemi.
• Schopnost vstupovat do role a jednat přirozeně a přesvědčivě v herní situaci.
• Rozpoznávání témat a konfliktů v situacích a příbězích a zkoumání jich z různých perspektiv postav.
Objevte nezapomenutelné DramaProgramy
Pokud se i vaše třída chce podívat do divadelního světa, stačí kliknout na tlačítko níže, vybrat termín a místo, které vám vyhovuje, a my se postaráme o všechno ostatní.